När bytte du tandborste senast?

Vilken fråga, och speciellt när man går och ska handla mat inför helgen. Ja, det var säkert många som tänkte så när jag hoppade på dem med just denna fråga. Stod igår rätt upp och ner och demade för pesodent. Lite extra stash tackar man ju inte nej till. Det gick bra och tiden gick förvånansvärt fort. Det som överraskade mig var hur otroligt respektlösa och otrevliga vissa faktiskt kan vara. Överdrivet trevlig och säljande som jag försökte vara passade visst inte alla, vissa gick rakt förbi utan at ens säga hej. En annas sak som var förvånande var att folk sa att de bytte tandborste ca en gång i månaden. Detta tror jag som jag vill på. De ville antagligen bara låta duktiga och slippa mitt tjat om hur viktigt det är att byta tandbortse fyra gånger per år eller mer.
Trots vissa eländiga personer och sura, pryda par som försökte skämta och låta märkvärdiga gick det bra.. Vissa var faktiskt intresserade och ville veta mer om tandborstarna, då blev jag glad.

Helt slut i ryggen åkte jag hem med bussen. Josse ringde och bjöd in mig eftersom att hon tycket det var synd att jag skulle sitta ensam. Det uppskattades något enormt. De bjöd på godaste maten och vin, blev även en ameriskans kaka med muscvadosocker i. Den smakade gudomligt. Lagom rund under fötterna tog jag bussen hem till mitt place.

Nu sitter jag här och förmår inte göra något vättigt. Om ett par timmar kommer Julien hela vägen från Paris till Helsingborg och mig, längtar och ser fram emot att få träffa honom. Antar att jag får ta en svängom med min lilla sopkvast, det måste ju vara rent och fräscht när jag får storbesök.

Ha en härlig helg, det tänker jag ha!!XOXO Caroline!!                      

                     

Lite random pics, utsikt från min lya, jag och de lakan jag köpte för 24,50 kronor stycket!!


Kommentarer
Postat av: Ida

Ja vissa var mega-otrevliga! /:

Men kul att Jullan är här nu. Hoppas ni
har kul tillsammans

Föresten hur gick det med tentan?

2008-04-15 @ 19:12:57
URL: http://lafraise.blogg.se
Postat av: helsingborgstad

Hej du helsingborgare! Spana gärna in vår blogg. Bloggen som håller dig uppdaterad om allt roligt som händer i Helsingborg. =)

2008-04-17 @ 14:10:18
URL: http://helsingborgstad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback